These forums are read only, please use our new forums here.

Main :: POD HD

Support forums for all POD HD products

Problemas con Pod hd500 y cubase 5.
by Tinchohd500 on 2011-11-19 10:48:30

Hola, hace unos meses compre un pod hd500, y lo estoy usando para grabar vía USB, tengo todos los drivers instalados e incluso se escucha por los auriculares conectados al POD, pero el INPUT siempre me aparece inactivo, lo he probado con cubase LE4 en otra pc y funciona, pero en la mía no, que debo hacer? gracias saludos. PD: En cubase 5 tengo seleccionado ''Asio Podhd500'' en dispositivos.

RE: Problemas con Pod hd500 y cubase 5.
by laplayantonio on 2011-11-21 03:49:51

hello

to setup Cubase with your HD500, see page 6•77 of 'POD Farm Recording Setup Guide (Rev A) - English'

although this manual applies for Podfarm-compatible devices, it shows you how to setup Cubase for recording with any interface

line6antonio

Re: Problemas con Pod hd500 y cubase 5.
by Primitim on 2011-11-21 04:14:47

¿Ha seleccionado el modo de salida de la derecha (directo / studio)?
(esto es google haha español)

Re: Problemas con Pod hd500 y cubase 5.
by Tinchohd500 on 2011-11-21 18:05:59

Yes, i have selected the direct/studio output mode on the pod, and have selected the ''Asio Pod hd500'' device on devices on the cubase, the output works, i can hear thru the cubase on my headphones, but the input is ''inactive'', like i said i have all the drivers installed with Line 6 monkey.

PS: Sorry for my bad english.

The information above may not be current, and you should direct questions to the current forum or review the manual.