These forums are read only, please use our new forums here.

Main :: POD HD

Support forums for all POD HD products

PROBLEM WITH THE SOUND OF POD HD 500
by CHAMPY7 on 2012-03-18 07:56:37

Hi I have a problem with my pod hd 500

Sounds good to me I had to install the first update (FW 1.10), with all the other increases the brightness of the sound but loses all power, both in the distortions, effects, and sound of the amp emulations.

I sent him to repair to the store where you buy it but I have orderedthe same. I was told that he had changed 2 pieces and sent them to me in the same package but I sent them. Well the question is how I can get the sound I have with the first update (FW 1.01) but to havethe new advantages of the new update (FW 1.43). THANKS IN ADVANCE

I think this is a question for the engineers line 6 but not where I canaddress if anyone can help me I appreciate it

Mario Lasso

Re: PROBLEM WITH THE SOUND OF POD HD 500
by laplayantonio on 2012-03-21 05:03:07

Thanks for getting in contact with us regarding your feedback.  However, for your feedback to get to the right people, it needs to be added to our product feedback database, which can be done here:

http://line6.com/company/contact/productfeedback/

Wetake your feedback very seriously and appreciate the time you take to help us better serve you with better quality products.

Thank you,

Line 6 Customer Service

by CHAMPY7 on 2012-03-22 11:33:50

ok thank you very much and excuse my English but I am Spanish and I use the google translator

by laplayantonio on 2012-03-23 03:25:47

bah, no te procupes, yo soy alicantino (borracho y fino... ), pero eso no me impide hablar 5 idiomas...

utiliza por favor el formulario indicado para comunicar tu sugerencia

by CHAMPY7 on 2012-03-25 08:54:48

Eres español? que bien entonces puedo explicarte lo que me pasa.

Yo utilizo muchos sonidos metalicos como Iron Maiden y Metalica

y cuando me llego la pedalera la probe y me lleve una desilucion muy grande pues no tenia ese cuerpo que Y habia escuchado en you tube y en los sonidos de muestra de la pagina. Pensaba que tenia algo de la configuracion mal y comense a hacer varias pruevas pues me he lehido y releido el manual y la entiendo perfectamente.

pero cuando ponia una emulacion de amplificador en el pod hd 500 y le subia la distorcion no distorcionaban bien eran muy pobres incluso el potente tradeplate se quedaba muy corto tambien tenia el problema que cuando grababa en el loop al escucharlo no se escuchaba nada solo un sonido casi insignificante de fondo esto se soluciono cuando detecte que en el loop tenia los volumenes bajados cuando los subi como por arte de magia tambien mejoro el sonido general del pod hd 500 pero sin llegar todabia a cer aceptable. Yo habia escuchado a un señor que toca en los hoteles tocando en directo con un pox xt live y me quede flipando de el sonido y pense pues cuando me llegue el pod hd 500 voy a flipar, pues no es asi todo lo contrario. Despues de varias pruebas y cambios en la configuracion y tras instalar el firware 1.43 note una mejoria pero sin llegar a tener la calidad y la potencia que tiene que tener. Pues lo mande a reparar y me dijeron que tenia 2 piezas que estaban mal y que las cambiaron pero cual fue mi sorpresa cuando descubri que todo seguia igual.

Lo ultimo que se me ocurrio fue ir probando actualizaciones de firware 1.10 1.20 ect asta que intale la firware 1.10

y fue como si tubiera una pedalera totalmente diferente con mucha potencia en las distorciones con unos cambios notables al cambiar de emulacion de amplificador y cuando bajo algun custom tone si que le noto calidad no como antes que me sonaban todos orribles y muy pobretones.

Bien el problema que tengo ahora es que con esta actualizacion la 1.10. no me puedo aprobechar de las nuevas ventajas de las nuevas actualizaciones y con el problema de que tambien tengo que usar una actualizacion inferior con el pod hd edit para que sea compatible y funcione. Y me queda la duda deque si esto es un problema que tiene mi pedalera podria sonar mejor por que ahora suena mas o menos como un pod xt live y los sonidos que he escuchado del pod x3 son muy superiores a los sonidos que consigo con mi pod hd 500.

¿Que puedo hacer? ¿a quien me puedo dirigir ? ¿podria mandar mi pedalera a estados unidos US para que me la comprobaran?  Yo pagaria todos los gastos aunque este en Garantia todavia. incluso he pensado en venderla y comprarme un pod x3.

Gracias y perdon por extenderme tanto pero el problema no es fasil de explicar.

Lo pongo debajo traducido por si alguien no entiende español

Mario Lasso

Are you Spanish? that well then I can explain what happens to me.

I use many metal sounds like Iron Maiden and Metallica

and when I tried it I get the pedal and take me very great a disappointment as that body had not and had heard on you tube and sample the sounds of the page. I thought I had some of the settings wrong and supporting evidence; Comense to make several lehido and then I reread the manual and understand it perfectly.

but when I put an amplifier emulation pod hd 500 and a surge of distortion distorcionaban not well were very poor even the mighty fell far short tradeplate also had the problem that when recording in the loop to hear not only sound heard nothing almost negligible background this was solved when it detects that the loop had downloaded when the volumes went up as if by magic also improved the overall sound of the pod hd 500 but without a cer todabia acceptable. I had heard a man who plays in hotels playing live with a pox xt live and stayed flipping of the sound and thought it when I get the 500 hd pod'll freak out, so it is not the opposite. After several tests and changes in the configuration and after installing the firmware 1.43 notice an improvement but without achieving the quality and power you have to have. Then send it to repair and was told I had 2 pieces that were wrong and that changed but what was my surprise when I discovered that everything was the same.

The last thing I happened to be tested was 1.10 1.20 firware updates that intale horn ect the firware 1.10
and it was like a foot tubiera totally different with a lot of power in the distortions with some notable changes when switching amplifier emulation and when under some custom tone quality if you notice not like before all orribles sounded very paupers.

Well the problem I have now is that with this update the 1.10. I can not aprobechar of the new features of new updates and also the problem that I have to use a lower upgrade hd edit the pod to be compatible and work. And I'm left wondering if this deque is a problem with my pedal could sound better because now sounds more or less like a pod xt live and sounds I've heard of pod x3 are far superior to the sounds I get with my pod hd 500.

What I can do? Who do I can contact? Could you send my pedal to the U.S. U.S. for me the check? I would pay all expenses while still under warranty. I even thought about selling it and buy a pod x3.

Thanks and sorry for say much but the problem is not fasil to explain.
I put it translated below in case anyone does not understand Spanish

Mario Lasso

El mensaje fue editado por: CHAMPY7

by alejandro_skg on 2012-08-31 12:00:12

Hola Mario!

Me está ocurriendo algo similar a tu problema con la POD HD500

Anteriormente sonaba bien hasta que toqué los ajustes globales de Guitar in Z 1M

Probé instalar el fash 2.02 pero no consigo un buen sonido y emulación

Como solucionaste tu problema?

Muchas gracias

Ale Skg

The information above may not be current, and you should direct questions to the current forum or review the manual.