Jump to content

grdGo33

Members
  • Content Count

    271
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Everything posted by grdGo33

  1. grdGo33

    Comfortably numb

    I'm guessing you're a newer player? Even with the Go, a lot of the tone will come from your guitar. David Gilmour tone is a bit of a challenge... On his live versions he used active EMG pickups, so it's quite different from a tele pickup... So not wanting to rain on your parade, but I think it would be a big challenge to get the exact same tone. Most of the tones from the shop, paid, etc., will all sound very different depending on your own guitar; and often come in two flavors, humbuckers or single coils. But yeah, what you start off with makes a big difference... (pickups) Since I don't own a tele... I do have a strat, but even then I think its bridge PU will sound quite different. But for that sort of distorted tone, I've always found bridge strat single coils to be extremely lacking; a bridge humbucker on a super strat (Pacifica, Ibanez, etc.) just sounds and feels just so much more natural to me to get somewhat similar tone/feel to that sound... DG's active EMG pickups are also completely different beasts, but never tried them. From the DG page below, even his DiMarzio FS-1 in original recording is apparently darker sounding. Is there no CF patch from the shop? If so, you could just use them as your starting point. I'd think that with a Tele, you might want to use heavy compression to beef up the sound, lower the treble, but hey, total guess on my part. https://www.gilmourish.com/?p=268
  2. Yeah my favourite amps and effects turn out to cost a lot of DSP anyhow, so realistically, unlocking blocks if there is DSP left over would be cool, but would likely not make anyone go "Wow, a 5th block?! Forget the Stomp/Helix I'm going with Go!!!". Go is way more limited... Guess it's just frustrating knowing there's still DSP power available, and not being able to use it because someone decided that you should not be able to use it. Like if Dell decided that you would only be able to use 60% of the CPU or memory of the computer it sold you. I mean the CPU/memory can do it right? Ah ok you don't want to 'cannibalize' the sales of your more expensive computers? Or that you could only run 4 programs at one time. Want more programs? Buy our more expensive computer. LOL
  3. grdGo33

    Bye pod go

    There's already a bunch of them though, maybe not going about every global setting, but yeah for general usage, building your own patches, tips about effects and stuff, there's really a LOT of stuff out there. You can spend days watching them all! Some people still prefer turntables and vinyl records than modern flacs and digital devices! LOL I mean, sure, if you own a studio, have millions because you're a music star, etc., sure, spend the dough on amps and pedals. But for everybody else... Yeah, there's much more modern and practical solutions. But like you said, different strokes. But yeah at this point, to me, seems an absolutely no brainer at this point. When most people can't tell apart real amps vs Go, and you get such crazy value over something like PGO, seems absolutely crazy to buy super expensive tube amps and ridiculously expensive pedals... Like $500 for a reverb, distortion, etc. pedal? Like dude... Come on... Sure, not the same as the dozens in Go, but sound quality wise and price......
  4. For snapshot mode, you can set the up/down to either switch snapshots, switch preset or bank. -When up/down is set to preset, it goes to the next preset (5B -> 5C -> 5D) and as you switch preset, the default preset of the new patch is activated. -When set to bank, it shows you the 4 presets of your current bank, and hitting up/down a 2nd time shows you the next/previous bank, you select one, then it activates the preset and the default snapshot of the preset. -Next snapshot is well next snapshot. So for Bank, if you're in 4A, and hit up, you'll see 4A-4D, if you hit up a 2nd time, you'll see 5A-5D. If you're in 4A and you hit down, you'll see 4A-4D, hit down a 2nd time, 3A-3D. So looks like it works like you want. :)
  5. See here! https://benvesco.com/store/helix-dsp-allocations/ Kinda silly that this info didn't come from L6, and had to be painstakingly analyzed and generated by a user (Ben Vesco, thanks!!!!). Just noticed at the end: https://www.youtube.com/channel/UCL1e6zNAZc491xDBFJpr_aw
  6. Yeah also you might want to check into IRs for bass cabs, I've downloaded a few which sound absolutely horrible with a guitar (LOL) but for bass, that could open a few new options. The more time I spend with Go, the less and less I find it important to have dozens and dozens of amps... It just takes so much time to familiarize yourself with an amp, then you even have to factor how boosts, distortions, mics, cabs, etc., fit the equation..... I do understand the 'more is better', but am slowly drifting back to just a couple good/great amps is all you need. Seems to be 14 bass models, hopefully they're good... And last thing, you might want to get creative... I was watching a vid where a compressor (tube) as a drive pedal. I mean, there's just so many things you can do, the limit is your imagination, knowledge, creativity, etc, with all the options on the Go... The Go is a tool in the end, so it's what you create with it, and how you use it, having just more and more tools... Ex; So yeah, at one point, wanting more is ok, but, are you even using 100% of what you could be using? There's countless things you might not have thought of, so maybe getting creative, reading forums, checkout out vids, etc., might give you new options you didn't think of before, which could expand the Go's capabilities in ways you didn't think of before... I know that for just guitar, you can do so much with just 1 amp. Hell, that was the standard for decades; just using 1 amp.
  7. In b4 posting on ideascale suggestion! I think the issue is that a minority of PGO users are bass users, so if 95% play guitar, you'd kinda expect 95% of the energy to be put towards these users... If it's 300h of work to bring a distortion pedal to fruition, are you going to introduce a feature that 95% of Go users want, or a pedal that maybe 3% (maybe not all bass players want that pedal) would want, the answer is fairly obvious where the energy should be spent... I guess it could open more sales if bass players would get the unit if it had more bass features, but yeah, you bass guys need to be more vocal and post on ideascale if you want to get L6's attention. :)
  8. IRs are basically a 'snapshot' of the sound of a amp & mic. So say you feed a signal to an amp, and then record the sound with a mic, both the cab & the mic will have their own sound (their own distortion characteristics) and that is what the IR simulates. So when you run your Go's signal chain through an IR, the output of the IR block would be the same as if recorded through studio's amp/mic/room setup. Basically, they measured how cab + mic change the signal, and the IR changes any signal the same way. So if you're buying an IR from Studio X, in theory, you're basically getting 'the same sound' as if you were using their amp + mic setup.
  9. Welcome! :D You might also want to read this thread!
  10. Yeah, just place the looper block at the complete end of your chain! As any effect which is after the looper, as you said, will affect the looper block looping your recorded sound!
  11. But to be honest, you shouldn't be really using these these controls; they should be more of a last resort. Meaning: Everyone should just be using Pod Go Edit, as even if the buttons were working 100% correctly, it's still a PITA to setup anything with the button controls and built-in GUI. And honestly, not sure if I'm contradicting myself here (lol) but it's not really a big issue imho. I have in my office/computer/guitar room 2 setups, a typical PC setup with desk and chair, and a 2nd 'work' station; where there's a keyboard, mouse, studio monitors and 4k screen ready to use standing up (~4.5 feet high? Elbow height) and around desk height just underneath the pod go. So for editing patches; Edit is the way, but, if I'm just playing, there's no issue using the Go interface just to do some minor change; like increasing/decreasing patch volume, lowering treble, etc. In that case, honestly, the knob bug isn't a big deal. But fully editing patches ... Errr... No thanks. For the first month I wanted to learn the built-in controls and used it exclusively for a month. And man, PGO Edit is just plain better. I mean, scrolling through lists of 100 items, having to hit 'page' constantly, not being able to see all amp/effect settings at a time, anyway, just PITA. Even with 100% working knobs, it would still be PITA. Honestly, if you're not using PGO edit, use PG Edit! That's probably how L6 intended people to use it also.
  12. grdGo33

    Looper fixed block

    Yeah you might as well just buy a looper pedal and put it in the chain, especially when you can get a looper like the Ammoon one for $45. One block out of the Go is kinda 1/4th of the Go's effect capabilities, so in some sense you can value it at ~$100. Also yeah as vox mentioned, it's just more practical to use overall; you always have it, don't need to change patches, etc. IMHO, for the price, no-brainer. For the looper L6 Go looper to be effective, imho, it would require it's dedicated buttons; which would not interfere with the regular Go usage; if you have to sacrifice activating/deactiving effects, exiting snapshots, etc., just too much clicking and not viable in real use... So 100% spend $45 if you want to use a looper; the built-in exists, but just doesn't compare to a real looper, later on you can upgrade if you want to, but honestly, great little pedal which really fills your basic looper needs. :)
  13. That seems like a terrible response... Or maybe I just don't understand the logic behind the comment. My take on it: 1) We don't want our users obsessing over which amp or effect uses more or less DSP -- And yet people already do because as we're trying to build patches all of a sudden we can't add the 4th block we wanted and we have to go online to try to figure this sh!t out and work around these limitations. 2) we want them choosing what sounds best to their ears. -- Everyone also wants this. Adding a % value of a DSP would not stop people from choosing what sounds best to their ears, but it would help them build patches that in the end sounds best to their ears. 3) We also want POD Go users to almost never run out of DSP -- Well that's a fail because most people will quickly run out of DSP, then it's a PITA to work around the issue without knowing which effect uses less/more DSP. 4) opening more blocks ... 90% hitting the wall much sooner—is a non-starter -- Not sure what he was responding to, but if you give the DSP % and add a block slot if there is still room for another effect, you don't "hit the wall much sooner"...! Anyway, just imho a very bad take. It really sounds like someone doesn't want to do something and is looking for excuses, rather than having pertinent and logical reasons. - They say they don't want users to run out of DSP, but they don't give users the tools not to run out of DSP. - They say they want users to choose what sounds best to their ears, but they won't allow them to make the patches they want because they're locking out blocks even if DSP is available, for absolutely frivolous reasons. - They say they don't want users to obsess about DSP, but they make DSP management as obtuse as possible, and force users to go online and research that sh!t to death because the product as is is incomprehensible and they don't give users the info they need to use it properly...! Very disappointing answer, as you said, features the majority of users would love to have implemented. Too bad we can't make a poll here, can we on ideascale? % of users who want the features vs don't want the features. And if really some users, for whatever reason, just can't handle seeing a DSP % usage or having an extra block appear if they have room (LOL does such a person even exist?!) then you can make the 2 options disabled by default, and allow users to activate it if they choose in the global settings. And in all honesty, I can't imagine a grandpa/grandma that wouldn't welcome the features. But yeah, that notion is so silly, it's obviously looking for excuses for not doing it.
  14. Cuuuuute! I said I'll believe it is software when it is fixed. Until then, there are 2 possibilities, 1) it's software and 2) it's not software. I don't know for sure which it is as the evidence points both ways. It's possible that the Lead Product Tester did not give you a correct answer... In your quote, he said the issue was logged and that he hoped that it would be fixed, but he did not confirm that it was a software issue: When QA finds an issue, unless they've done some particular tests to confirm it's hardware/software, which he did not mention, they'll often simply log it. Not sure what L6 QA department is like; if they have experts who can confirm hw/sw using test rigs to test the knobs, check source code, etc., but "we've logged the issue, let me close this support ticket because I've got 10 other things to do and 20 other tickets to respond to" is often kinda the way it goes in tech. So yeah, while I won't blame you for being certain that it is a software issue, I'm withholding judgment until it's fixed, which I'd be willing to bet it won't. I mean, the issue is pretty darn blatant, anyone who's ever used the physical unit will notice and likely get frustrated with the issue, and it's been that way since day 1, and you can be certain that it was also that way when they tested the Go before it's release. Yet, still not fixed... Maybe they also don't want to admit there's a hardware fault with the Go, as that would be opening a can of worms. Anyway, yeah, I really hope you are right and it's software which will get fixed, but until it is, I'm not ready to believe it's software just yet. :) P.S. How many firmware updates without a fix will it take for you to question your belief that the issue is software? Since our last discussion on the issue, there were 2 firmware releases right? You really think they weren't aware of the issue? lol ;)
  15. Hahaha! I'll believe it when they fix it! :D
  16. Yeah that would have been the intuitive way to design the feature, but then if you wanted to change a setting globally (for all snapshots), you couldn't really do it that way... So you have to tell PGEdit which parameter is linked to snapshot, here's a howto vid:
  17. grdGo33

    Bye pod go

    There are some comparisons of amps on yt and they are very close (not exactly the same as even two amps of the same model don't sound exactly the same because of differences in tubes, manufacturing, components, etc.) but people rarely can identify the real amp from L6 in blind comparisons so they definitely can sound (do) sound like real amps. Issue with Go though is that with its amp + cab + mic design, it's more designed to sound like recorded guitar than simulate a full guitar rig in the room. Guess if you have a cab, you can disable cab/mic and go straight through the amp, and in theory should sound 'perfect', not sure in actuality though.... But through studio monitors, there is no way to tell the Go to sound just like just a real amp and cab. So you're always getting recorded sound, which would be kinda weird if you're used to hear the sound of a real amp+cab in a room... Maybe that's what the OP was referring to.
  18. Yeah, there's a snapshot mode when each 'patch' can have 4 'snapshots'. Basically, there's a delay where the sound cuts off when switching patches, but no delay/cut when switching snapshots, and with each snapshot you can change settings on multiple pedals/amps/etc., so for using live without cuts in sound, people tend to use snapshots. The mode you're describing is pretty much default mode, where the 6 footswitch buttons can all be assigned to 1 effect and can turn it on/off, with a colored light indicating if the effect is on/off. So compresser on/off, reverb1 on/off, distortion pedal on/off, FX Loop on/off, etc.
  19. Ok hopefully it's software and will be fixed lol But honestly I'm 99% sure it's hardware. Just the nature of the knob L6 has chosen. Another argument for hardware; have you ever pushed a button on the Go (Page, footswitch, etc.) and had the software 'bug' and not do the action? Plus there's basically 3 screens used by that rotary knob; switching patches scrolling through your effects chain scrolling through effects when editing a block And all of these show the intermittent rotary knob issue; if it was just one screen when scrolling very fast and hitting DSP limit, ok, but yeah the odds are extremely low that there's a software bugs in all those screens which just happen to coincide with this particular knob...! And the 2nd knob has the exact same issue, the one used for scrolling up/down in effects, etc. So yeah, I'd say 99.9% certain it's hardware. L6 should know, but the support tech likely doesn't have the answer on scrip, but for sure their QA must be well aware of the issue. Another proof it's hardware; again, just navigate left/right on your effects chain, that has zero impact on any setting and isn't altering anything, yet you'll still get a ~10% knob failure rate. Now do the same with each footswitch, which actually impacts effects, modifies lights, also move the selected block in your chain, you'll get 0% failure rate. 99.99% certain it's hardware. ;)
  20. I really doubt it's software.. From what I recall you can wait 1 second between each knob turn and you'll still get the issue.
  21. Was there ever any confirmation that this is a software and not a hardware issue?
  22. Btw you should definitely be controlling the go via PGO Edit if you aren't, makes things way more practical. Then, if you do need to change some settings on the fly, you should do it via snapshots, or less-recommended solution of binding values to a button; which you can do; for instance, you can bind changing the drive of a distortion pedal, gain and volume on amp on a single footswitch. So what you're attempting to do 'live' by scrolling can likely be achieved via footswitch assignment; but snapshot is just the superior function imho. Otherwise, yeah, selecting amp before saving will work, but if you press a footswitch you'll lose your amp selection and be back to manually selecting amp + scrolling. So yeah, snapshots!
  23. https://line6.com/software/index.html?hardware=All&name=POD Go Edit&os=All&submit_form=set Damn, just updated thinking we'd get new goodies lol Plus just noticed it caused vox more stabilities issues... *cries*!
  24. grdGo33

    Hot Springs

    Not so bad I think, it's ~3% more expensive than the Double Tank, so good chance it's included in the next Go patch, as it's nowhere near as expensive as the poly effects. Last time, think it was 6 months before getting the new Helix 3.0 in Go... But hmm, the legendary drive has the same % as the hot springs, and I don't think it's in the Go... So who knows! 50/50? Less? 30%? https://benvesco.com/store/helix-dsp-allocations/
×
×
  • Create New...